.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسايى پرنده ناياب در جنگل هاى گيلان
يك قطعه پرنده بسيار نادر به نام «فالاروپ بلوطى» يا «شناگر بلوطى» در پارك ملى خشكى- دريايى بوجاق شناسايى شده كه اين پرنده تاكنون دوبار در سطح كشور مشاهده شده است.
شناسايى پرنده ناياب در جنگل هاى گيلان

يك قطعه پرنده بسيار نادر به نام «فالاروپ بلوطى» يا «شناگر بلوطى» در پارك ملى خشكى- دريايى بوجاق شناسايى شده كه اين پرنده تاكنون دوبار در سطح كشور مشاهده شده است.
كامران زلفى نژاد: «مدير كل حفاظت محيط زيست استان گيلان با بيان اين كه، اين پرنده را يك بار كارشناسان در جنوب و يك بار در شمال كشور مشاهده كرده اند ، افزود: ورود پرندگان نادر از اين دست، نشان دهنده اهميت بالاى اكولوژيك پارك ملى خشكى - دريايى بوجاق است كه هر ساله به تعداد پرندگان مهاجر و تركيب گونه اى آن افزوده مى شود.
وى درباره نوع تغذيه اين پرنده گفت: فالاروپ بلوطى به طور عمده از حشرات و لارو آنها در محيط تالابى تغذيه مى كند و نقش عمده اى در كنترل جمعيت حشرات در اكوسيستم ها دارد. فالاروپ ها آبچه هاى كوچك شناگرى هستند كه داراى منقارى نازك و پاهايى كه با پرده در ميان انگشتان اند كه در عين حال بسيار رام هستند و به سرعت با اطراف خود انس مى گيرند.
وى افزود: اين پرنده در هنگام تغذيه با انجام يك حركت چرخشى روى آب جانوران كوچك را به سطح آب مى آورد و مى خورد. پرنده ماده در اين گونه بزرگتر و زيباتر است. لانه سازى آنها بر روى زمين است و علاوه بر تغذيه حشرات از برخى مواد گياهى نيز تغذيه مى كند.
زلفى نژاد اظهار داشت: خانواده فالاروپ ها داراى دوگونه بلوطى و گردن سرخ هستند كه گونه بلوطى آن در سطح كشور بسيار كمياب است. اين پرنده ۲۰سانتى متر طول دارد و زيستگاه آن در خارج از فصل توليد مثل در دريا و گاهى در اطراف آب هاى داخل خشكى مانند تالاب ها ديده مى شود.
وى عنوان كرد: با مشاهده اين گونه نادر در پارك ملى خشكى- دريايى بوجاق، تعداد پرندگان رصد شده در اين پارك به ۲۳۵ گونه رسيده است./ایران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.093 seconds.